Foorumi      -> Rekisteröidy tai kirjaudu sisään kirjoittaaksesi foorumiin!
Käyttäjänimi:
Salasana:


Rekisteröidy
Unohditko salasanasi?
Päävalikko -> SAVE
Sivu:   | 1 | 2 |
Thunder / 31.12.2008 15:29:19
Millä kriteereillä on syöttäjien save:ja tilastoitu. Tämän löysin netistä. Allaolevan perusteella luulisi niitä syntyvän useimminkin.


Current Rule
A relief pitcher is awarded a save when he meets all three of the following conditions:

He is the finishing pitcher in a game won by his club; and
He is not the winning pitcher; and
He qualifies under one of the following conditions:
He enters the game with a lead of no more than three runs and pitches for at least one inning; or
He enters the game, regardless of the score, with the potential tying run either on base, at bat, or on deck; or
He pitches for at least three innings. (The word "effectively" has been removed from the MLB rules.)
Under the last condition, the official scorer has some discretion as to whether or not to award a save. This is rule 10.20 of the Major League Rules.

No more than one save may be credited in each game.


Linkki  
12 / 08.01.2009 13:22:35
Kyllä kirjurit tuon yllä esitetyn mukaan syöttäjille "seivit" antavat. Voi asiassa kyllä löytyä virheitä, kuten muissakin tilastoissa, mutta pääsääntöisesti tuota ollaan noudatettu.

Onko löytynyt jotain esimerkkitapausta asiasta?
Thunder / 13.01.2009 21:57:12
esim kauden vika peli. Liiri syötti kolme vikaa inningiä ilman annettuja juoksuja, eikä savea merkitty.
simopekka / 13.01.2009 22:26:39
Liirillehän on tilastoitu voitto, vrt heti ensimmäinen kohta ekasta meilistäsi.
Thunder / 14.01.2009 12:35:54
Totta, hyvä. Nyt kaipaan tilastotuntemusta, mutta miksi Vartiaiselle ei mennyt voittoa ja Liirille Save? Vartiaisen lopetettua johtoasemassa kummulla, ei Ice tehnyt enää yhtään juoksua.
Thunder / 14.01.2009 12:44:21
Kävin otteluita läpi, ja silmiini ei pistänyt muita vastaavia keissejä. Eli tilastoijat ovat tehneet hyvää duunia. Itse selkeästi kaipaan sääntötuntemusta.

Tämä save jäi askarruttamaan, kun ottelussa Tigers-Puumat 18.7., vikan palon syöttäneelle ei merkitty savea, vaikka "winning run" oli "on deck".

Entä seuraava tilanne. Yksi palo, juoksijat ykkösellä ja kolmosella. Puolustus pelaa tuplapelin, mutta juoksija on kotona ennen lyöjän paloa ykköselle. Hyväksytäänkö juoksu? Kolmospesän juoksijan ei ollut pakko edetä, mutta lyöjän tietysti oli.
Thunder / 14.01.2009 14:09:59
Icebreakers-Eagles: 13-11, 3.8. Virkkunen kaksi vikaa outtia, Save?
Finnblue / 14.01.2009 23:05:33
Quote:

Entä seuraava tilanne. Yksi palo, juoksijat ykkösellä ja kolmosella. Puolustus pelaa tuplapelin, mutta juoksija on kotona ennen lyöjän paloa ykköselle. Hyväksytäänkö juoksu? Kolmospesän juoksijan ei ollut pakko edetä, mutta lyöjän tietysti oli.


Ei juoksua.

Sääntö 4.09 (a)Yksi juoksu tehdään aina juoksijan etettyä sääntöjen mukaisesti ykkös-, kakkos, kolmos- ja kotipesälle niitä koskien ennen kuin kolme pelaajaa on poltettu vuoron lopettamiseksi. POIKKEUS: juoksua ei hyväksytä, jos juoksija etenee kotipesään pelitilanteen aikana, jolloin kolmas palo tehdään [b](1) lyöjä-juoksijasta, ennen kuin hän koskettaa ykköspesää;[/b] (2) kenestä tahansa juoksijasta, pakkopelin tuloksena; tai (3) edeltävästä juoksijasta, joka julistetaan palaneeksi, kun hän jätti koskematta jotakin pesää.
12 / 16.01.2009 09:31:52
Quote:

Totta, hyvä. Nyt kaipaan tilastotuntemusta, mutta miksi Vartiaiselle ei mennyt voittoa ja Liirille Save? Vartiaisen lopetettua johtoasemassa kummulla, ei Ice tehnyt enää yhtään juoksua.


Tässä kannattaa katsoa sääntökirjasta (linkin kohta 10.17) kenelle voitto merkitään.

...a starting pitcher who has not completed
(1) five innings of a game that lasts six or more innings on defense, or
(2) four innings of a game that lasts five innings on defense,
then the official scorer shall credit as the winning pitcher the relief pitcher...

Määrittely on huomattavasti tuota yllä esitettyä laajempi ja on vain poiminta yllä esitettyyn kysymykseen. Muun muassa jos on useampi relief pitcher, niin mielenkiintoista on kuka heistä valitaan voittaneeksi syöttäjäksi.

Linkki  
Olli / 16.01.2009 21:42:08
Linkissä olevan pelin statsit on aika mielenkiintoiset. Combined no-hitter, jossa voittaja on varmastikin päätetty sääntöjen kohdan, jossa puhutaan relief pitchereiden tehokkuudesta, vai miten se effective käännetään...

Linkki  
Sivu:   | 1 | 2 |