Foorumi      -> Rekisteröidy tai kirjaudu sisään kirjoittaaksesi foorumiin!
Käyttäjänimi:
Salasana:


Rekisteröidy
Unohditko salasanasi?
Päävalikko -> Sarja-avaus 2009
Sivu:   | 1 | 2 |
12 / 04.05.2009 14:51:09
Tietovisa:

Kristian Seppänen Pos:DH,1 I:5 AP:4 ...
Harri Pigg Pos:17 I:5 AP:1 ...

Mitä yllä on oikein tapahtunut?

a) Tilastoinnissa sattunut virhe.
b) Icebreakers onnistui totaalikustuksellaan sekoittamaan sekä Puumat että toimitsijat.
c) Puumat keskittyivät pelaamiseen vastustajien vaihtoruletin seuraamisen sijaan, IB:n valmennuksen ollessa täysin kujalla lajin perussäännöistä.
d) Joku muu. Mikä?

:P
gumba / 04.05.2009 15:23:36
Quote:

Tietovisa:

d) Joku muu. Mikä?

:P


Mikä on vikana?

Harri on ensin syöttäjä ja Kristian DH. Rolando otetaan pois kentältä ja Harri lyö Rolandon paikalla. Kristian siirtyy syöttäjäksi ja DH:ta ei enää ole. Kristian jatkaa omalla paikallaan lyöjänä.

Tai sitten vaihtoehto c on totta. Jos näin, niin sitten ovat myös tuomarit ja kirjanpitäjä, joilta asiaa kysyttiin. Tai sitten jää vielä vaihtoehto e) Jukkis on kujalla ko. säännöstä.
Martti / 04.05.2009 16:00:10
f) Kristian puolusti siis kerran ei 5
gumba / 04.05.2009 16:06:24
Quote:

f) Kristian puolusti siis kerran ei 5


Juuri näin. Pitäisi siis olla Kristian I:1.
Jere / 04.05.2009 21:19:27
Kyllä Mysli tietää:

Rule 6.10
Once the game pitcher is switched from the mound to a defensive position this move shall terminate the Designated Hitter role for the remainder of the game.

Finnblue / 05.05.2009 06:17:28
Hienoa, että yhdestä helposti korjattavasta virheestä nousee tällainen haloo. Taas pitää muistaa, millä tasolla ollaan, eikä vaatia MLB-luokan tilastointia.

Jos tilastoissa on epäselvyyksiä, ensimmäiseksi olisi otettava yhteyttä kirjanpitäjään ja selvitää, missä vika, eikä taivasteltava täällä.

Mika
12 / 05.05.2009 10:23:02
Quote:

Hienoa, että yhdestä helposti korjattavasta virheestä nousee tällainen haloo. Taas pitää muistaa, millä tasolla ollaan, eikä vaatia MLB-luokan tilastointia.

Jos tilastoissa on epäselvyyksiä, ensimmäiseksi olisi otettava yhteyttä kirjanpitäjään ja selvitää, missä vika, eikä taivasteltava täällä.

Mika


Omasta mielestäni tässä on enemmänkin kyse siitä, että halutaan valistaa Suomen baseball-kansaa (lue: palstan lukijoita) lajin sääntötuntemuksessa. Itse pidän hedelmällisenä sitä, että säännöistä keskustellaan täällä. Nämä säännöt ovat varmasti epäselviä myös monelle muulle.

Quote:

Harri on ensin syöttäjä ja Kristian DH. Rolando otetaan pois kentältä ja Harri lyö Rolandon paikalla. Kristian siirtyy syöttäjäksi ja DH:ta ei enää ole. Kristian jatkaa omalla paikallaan lyöjänä.


Poimin säännöistä vielä toisen kohdan Jeren lisäksi.

rule 6.10:
"The game pitcher may only pinch-hit for the Designated Hitter"

Tässä pelissä Harri (P) on oletettavasti pinch-hitannut Rolandon (LF)tilalla, vaikka sääntöjen mukaan Harri (P) saa pinch-hitata ainoastaan Krisun (DH) tilalla (jolloin Krisu (DH) ei saa jatkaa peliä).

Toisaalta IB neuvotteli asiasta toimitsijoiden kanssa ja tämä päätös tuskin ratkaisi ottelua, joten siinä mielessä ja tilanteessa asia on OK.
gumba / 05.05.2009 10:37:01
Mika: Tämähän on hyvää sääntökeskustelua. Ei kritiikkiä ainakaan kirjanpitäjää kohtaan. Ehkä enemmän minua sähläämisestä...

Jeren laittama sääntökohta ei päde tähän. Jokin toinen ehkäpä sopi paremmin. Tässä tapauksessa DH:ta ei enää käytetty vaan DH jatkoi syöttäjänä ja syöttäjä puolustavana pelaajana. yksi puolustava pelaaja otettiin kentältä pois.

Rule 6.10 ... jatkuu... The Designated Hitter may be used defensively, continuing to bat in the same position in the batting order, but the pitcher must then bat in the place of the substituted defensive player, unless more than one substitution is made, and the manager then must designate their spots in the batting order.

... jatkuu..

A Designated Hitter is “locked” into the batting order. No multiple substitutions may be made that will alter the batting rotation of the Designated Hitter.

Tämän takia ei Krisu siis voinut lyödä lyödä muulla kuin omalla paikallaan, vaikka vaihtoi syöttäjäksi.

... jatkuu...

Once the game pitcher is switched from the mound to a defensive position this move shall terminate the Designated Hitter role for the remainder of the game.

Ja näin siis myös kävi. DH:ta ei enää pelissä ollut. Vai tarkoittaako "from the mound" vaihtoa ulkovuoron aikana?

... jatkuu... ja menee vaikeammaksi.

Once the game pitcher bats for the Designated Hitter this move shall terminate the Designated Hitter role for the remainder of the game. (The game pitcher may only pinch-hit for the Designated Hitter).

Suuri kysymys kuuluu, mitkä sääntökohdat menevät toistensa yli ja millä perusteella? Aiemmin mainitaan, että syöttäjä voi lyödä myös muulla paikalla ja nyt ei sitten voikaan?

Once a Designated Hitter assumes a defensive position this move shall terminate the Designated Hitter role for the remainder of the game.

Näinkin meinaan kävi. DH otti siis puolustavan pelipaikan.

Mielestäni meni siis oikein. Kommentoikaa ihmeessä.
Jere / 05.05.2009 11:28:20
Joop, aamu luettu samaa sääntökohtaa uudestaan ja uudestaan..

Väittäisin että jos tehdään tuplavaihto jossa dh JA syöttäjä menevät molemmat kentälle puolustamaan, niin syöttäjä menee lyömään ulosvaihdetun kenttäpelaajan paikalle. Eli homma meni ihan oikein sunnuntaina.
Leary / 08.05.2009 00:06:03
Tigersien sarja-avaus puumia vastaan kiinnostaa. Loppulukemat 7-4 viittaavat ainakin kauden ensimmäiseen `hyvään` baseball-otteluun, siis sellaiseen jota ei päätetty käsipallolukemiin, mutta mikä on lopullinen totuus? Ilmeisesti puolustuksilla on ollut hyvä päivä, turhat kävelyt pois ja erroriton puolustus, mutta kuinka jäässä olivat mailat talven jäljiltä? Raporttia kehiin, kansa vaatii tietoa!
Sivu:   | 1 | 2 |